Egészséges vagy? A talpad elárulja!

40lettemblog1.jpg

 

Természetes, hogy amikor egészségesnek érezzük magunkat nem megyünk orvoshoz. Miért tennénk? Hiszen nincs semmi panaszunk. Tesszük a dolgunkat, rohanunk, dolgozunk, étkezünk, alszunk, stresszelünk. Testünk pedig kiszolgál minket. A kevesebb pihenés, a nem megfelelő táplálkozás, az idegeskedés, mind olyan dolgok, melyekről tudjuk, hogy ártalmasak az egészségre, ám amíg nincs baj, addig ritkán változtatunk.

Testünk sokáig és sok mindent képes elviselni, feldolgozni, helyreállítani. A szervi megbetegedésekről pedig olvashatjuk, hogy nem egyik napról a másikra alakulnak ki. Hosszabb folyamat eredményei, melyeket nem minden esetben előz meg jelzésértékű tünet. Némely baj szép lassan, csendben jön.

Pedig milyen jó lenne tudni, hogy mire kellene jobban odafigyelni! A gyomor fog besokallni a rossz táplálkozástól? Vagy a máj bírja nehezen a sok lebontandó káros anyagot?

Még bármilyen betegség kialakulása előtt kideríthető-e, hogy valamelyik szervünk kezd „fáradni”? Pusztán a test jeleiből, anélkül, hogy komplett orvosi kivizsgálásra mennénk?

Egy érdekes témára bukkantam, miszerint a talp reflex zónái épp ilyen árulkodó jelekkel szolgálhatnak.

A lábreflexzóna masszázs által sok minden kiderülhet testünk állapotáról, alkalmazása segít a megelőzésben, gyógyításban.

Hogyan működik, milyen hatásai vannak és milyen érzés ez az egy órás „talpnyomogatás”?

Kipróbáltam!

40lettemblog2.jpg

A szalon, ahova elmentem egy igazi csendes kis sziget a város közepén.

Eszter nagyon kedvesen fogadott, majd egy kisebb helyiségbe vezetett, ahol halk, megnyugtató zene szólt és rendkívül kellemes illatot éreztem. A masszázs, spa szalonok igazi, ellazító légköre. Számtalanszor, több helyen is jártam már masszírozáson, különféle kényeztető kezeléseken, de ez az atmoszféra újra meg újra elvarázsol.

A kezelés előtt kérdéseket tett fel az általános állapotomról: volt-e műtétem mostanában, vérnyomás, gyógyszerszedés, és hasonlók.

Nem, nem, nem. Nincs semmi gondom. Igaz, hogy szemüveget kéne hordanom, a szemem nem tökéletes, de ez nem volt kérdés. Nem is árultam el.

Ahogy azt sem, hogy néha pár korty vizet is csak nagy nehezen erőltetek magamba. Nagyon keveset iszom, tudom, hogy többet kellene, de rajtam egyszerűen „átfut” és minden bevitt folyadék után mehetek a mosdóba. Ez nem betegség, nem is tartottam fontosnak megjegyezni.

Kezdődjék hát a kezelés!

40lettemblog3.jpg

Maga a masszázs ágyon, hanyatt fekve történik, csak a zoknit levéve, nadrág szárát felhúzva. A lábmasszázzsal ellentétben itt nem kell kis nadrágba átöltözni, hiszen a lényeg a talp.

Eszter folyamatosan mondja, mit csinál. Elsőként természetesen fertőtleníti a talpam, lábfejem, majd kezdődik a masszírozás. Elmondja, hogy a talpon reflexpontok vannak, melyek mindegyike meghatározott szervekhez kapcsolódik. A szervek állapota és a talppontok között kölcsönhatás van. A megbetegedett testrész jelzi a problémát azáltal, hogy a neki megfelelő pont masszírozásakor fájdalmat érzünk.

40lettemblog4.jpg

Ekkor elégedettem megjegyeztem: tudtam én, hogy semmi bajom sincs! Minimális fájdalmat sem érzek! Meg egyébként is magas a fájdalom küszöböm!

„Ez még csak egy kis bemelegítő átmasszírozás volt”- mondta.

És jött a komolyabb része a dolognak! A talpam közepének nyomására, bevallom hősiesen, majdnem leugrottam az ágyról. Nem borzasztó a fájdalom, de meglepő, az biztos. Másodszorra már felkészültebben ért, nyomkodta egy ideig a pontot, nem volt kellemes, de kibírható.

„Ez a vese pontja. Iszol elegendő folyadékot?”

Nem.

Ez tehát kiderült!

Ez után ismét kellemes részek következtek. A sarok, az oldalsó részek, talppárna, nagy lábujj. Semmi fájdalmas érzés. Lazulás. Azt gondoltam, ez kellemes, még az is lehet, hogy elalszom.

Aztán újabb kis villámcsapás.

Óh, ez nem volt jó! A második lábujjamat inkább hagyjuk békén!

„Ezek a pontok a szemhez tartoznak. Kontaktlencséd van?”

Nem, nincs, de van szemüvegem, amit nem vettem fel.

Nos, ez is kiderült!

További nyomkodás után még a máj pontja reagált fájdalommal, ami egy ajánlatos méregtelenítő kúrát jelent. Bár ennek semmi fizikai jelét nem tapasztalom magamon, tény, hogy nem étkezem tudatosan. Gyorséttermi kaják, rágcsálni valók, gumicukor. Igen, elképzelhető, hogy túl sok káros anyag kerül a szervezetembe nap, mint nap.

40lettemblog5.jpg

A jobb talpam után ugyanezt megismételte a ballal is, ahol épp ugyanott voltak az érzékeny részek.

Közben megtudtam, hogy a fájdalommal jelző részek rendszeres átmasszírozásának hatására a szervek jelet kapnak, így elindul, támogatást kap a szervezet öngyógyító folyamata. Ez nem csak a betegségek gyógyításának alternatív módja, hanem a betegségek megelőzése szempontjából is eredményes.

Milyen esetekben alkalmazható a legjobban a lábreflexzóna masszázs?

40lettemblog6.jpg

A teljesség igénye nélkül: például fejfájás, migrén, emésztőszervi panaszok, stresszoldás, ízületi gyulladások, reumatikus fájdalmak esetén segítséget tud nyújtani. Valamint gyermekvállalásnál jelentkező problémák esetén is.

Mit éreztem a masszázs után?

40lettemblog7.jpeg

Bár közben néhol fájdalmas volt, ez nem csökkenti az élvezeti értékét. Felfrissít, mint bármelyik fajta masszázs. Ellazít, feltölt. És oldja stresszt! Egészen biztos, hogy amíg arra figyelünk, hogy melyik pont érzékeny, hol kellemes, hol kevésbé, ez vagy az a rész melyik szerv jelzését közvetíti, addig az egyéb gondok eszünkbe sem jutnak!

Azt nem tudom, hogy egy bizonyos pont nyomkodása szerepet játszott-e benne, de az első különleges érzésem az volt utána, hogy megéheztem. De nem csak a szokásos „enni kéne valamit” érzés, hanem a „bármit felfalnék” féle.

Visszajött az utóbbi napokban elveszettnek hitt étvágyam?

 

Akár a megelőzés, akár a gyógyulás a cél, mindenképpen érdemes kipróbálni!

 

Fotók: Saját, Pinterest